maandag 21 september 2015

Helaas

Helaas hebben we 't Vogelnest niet meer voor ons alleen en dat houdt in dat er duidelijk wat meer herrie is dan in het verleden. We kunnen er zelf ook wat aan doen door na bijv. toiletbezoek de deuren van de zaal te sluiten. Harry Tigchelaar had nergens last van en was gefocust op zijn partij tegen Karin en hoe hij het geflikt heeft weet ik niet, maar hij wist keurig te winnen.

De partij tussen Han van Doornen en Simon Zwart duurde tot 5 uur, ik zag dat Simon er goed voor stond qua materiaal en tijd. Nadat ik even in een andere zaal had gekeken waar Karin met een Syrische asielzoeker zat te schaken, liep ik terug naar de partij van Simon en Han. En wie schetst mijn verbazing, de materiaal voorsprong van Simon was weg, en zijn tijd was ook bijna om. Kortom Han won en dat was grote klasse.

Ook Maarten ter Bals, Peter Grasman en Mustafa Lacin hebben hun tweede competitiepartij gewonnen en zijn boven in de ranglijst te vinden.

We hebben er ook weer een nieuw lid bij, het is Johan Korthout die in het verleden geschaakt heeft en het weer wil oppikken. Zijn partij tegen Martien Birkenhäger ging verloren, maar hij was zeker niet kansloos en zal zeker partijen gaan winnen. Wij wensen Johan veel schaakplezier bij ons.

Ap

Geen opmerkingen:

Een reactie posten