maandag 9 november 2015

Nieuwe koploper

Ik denk dat hij zelf ook verbaasd is, maar Bert Ekkelboom staat echt bovenaan na zijn remise tegen Hans Hertgers. Dit komt natuurlijk voornamelijk omdat Simon Zwart van Harry Tigchelaar heeft verloren, maar dit terzijde. Als beide heren op 16 november aanwezig zijn kunnen ze in een persoonlijk duel uitmaken wie de beste is.

Geen idee hoe de meeste partijen zijn verlopen want Kees van de Wielen maakte het me zo moeilijk dat ik daar mijn aandacht terdege bij moest houden, gelukkig wist ik wel te winnen. Van de partijen links en rechts van me kreeg ik wel het één en ander mee.

Ik zag aan mijn linkerkant dat Maarten Arts korte metten maakte met de aspiraties van Cor Langedijk, Maarten ging fel in de aanval en wist al snel de overwinning binnen te halen.

Aan mijn rechterkant probeerde Hans van Os zich de fel aanvallende Karel Finke van het lijf te houden, dit lukte niet, en Karel won de partij.

Er was een knappe overwinning van Rik Blessinga op Han van Doornen, Rik staat wel vaker goed en dan gaat het laat in de partij toch nog mis, deze keer niet.

Dat Henk Noort een meester is in het verdedigen is wel bekend, maar dat hij ook een gedegen aanvalsplan kan maken dat is minder bekend. Toch deed hij dat tegen Chiel Crielaard wel, daardoor werd de arme Chiel vakkundig mat gezet.

Ap Ketting

Geen opmerkingen:

Een reactie posten