maandag 16 maart 2015

Blij

Karin was blij, zeer blij zelfs dat ze van Hans Hertgers wist te winnen want door deze overwinning neemt ze de koppositie weer over van Hans. Niet dat het allemaal zo makkelijk ging, absoluut niet, maar ze zette Hans wel keurig schaakmat en dat was een matje die de toeschouwers, waaronder ik, niet zo snel gezien hadden. Ook blij was Michel Westhoff want hij stond er belabberd voor en had zich al bijna bij een nederlaag neergelegd maar tot zijn grote vreugde kwam hij weg met remise.

In de B-groep was ook iemand blij en dat was Aard Bronk, Aard won van Kees van der Wielen en door deze overwinning steeg hij zomaar van plaats 4 naar plaats 1.

In de C-groep was ook een blijde schaker en dat was Cees Pieterse, tegen Martien Birkenhäger kwam hij niet verder dan remise,maar omdat de concurrenten Henk Noort, Hans van Os en Karel Finkeof er niet waren of verloren, wist hij zijn voorsprong toch te vergroten. Dat Karel verloor verbaast me een beetje want ik keek even naar zijn partij tegen Chiel Crielaard en zag dat Karel prima stond, even later keek ik weer en toen stond hij helemaal verloren. Door deze overwinning van Chiel weet ik nog niet of Chiel nu een B of een C voor zijn naam krijgt. Na de volgende ronde neem ik een besluit, want met een vraagteken voor je naam spelen is ook niet leuk.

Ap.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten