maandag 2 mei 2016

Valt wel op

Het valt wel op dat als het mooi weer is de partijen snel uit zijn. Supersnel was de partij tussen Karin en Michel uit, Michel zag het allemaal niet zo scherp maar Karin wel en die won dan ook zeer snel deze partij. Door deze overwinning staat ze nog weer steviger aan de top.

De tweede man op de ranglijst Hans Hertgers maakte ook geen fouten en won van Peter Aartsen die vast van plan was om zijn huid duur te verkopen, maar dat lukte allemaal niet zo best. Simon Zwart speelde remise tegen Peter Grasman en dat was voldoende om de derde plek te behouden. Voor Peter Grasman was deze remise genoeg om de leiding in de B-groep te behouden. Leo Oostendorp heeft het voorlopig wel gezien in Nederland: hij vertrekt naar Frankrijk en komt dit seizoen niet meer terug. Wel won hij nog even van Dick van der Linde.

Ook heb ik verteld dat dit mijn laatste seizoen is dat ik het Schaken Overdag organiseer. Na ruim 20 jaar vind ik het welletjes en ben dan ook heel blij en dankbaar dat Kees Pieters en Michel Westhoff het van me overnemen, zodat het schaken in 't Vogelnest niet verloren gaat. Trouwens, ik blijf wel gewoon schaken bij deze geweldige groep schakers.

Ap Ketting

Geen opmerkingen:

Een reactie posten